wtorek, 14 sierpnia 2018

Moje Notatki: Biznes


Biznes
  • Używać słów które chce zeby ktoś mi lub produktowi przepisał np łatwy 123 i juz tu tu tu i gotowe albo przyjemność spamować
  • przekierowywać do systemu który promuje to co daje mój produkt a nie bezpośrednio do produktu
  • najczęściej warto robić produkty dla wielu, a nie dla niszy
  • Wyróżnic się
  • Dac consistant experircne
  • przypominać o sobie klientom np w życzeniach
  • nie ma złych biznesów, bo zawsze są jakieś okazje, które czynią go dobrym
  •  Sprawdzić jakich słów używają konsumenci i takich używać w reklamie
  • Zaczynać biznes ze słabym sprzętem, na boku
  • Inkubatory przedsiębiorczość- warte wypróbowania
  • Nie odrywać się za mocno od tego co do teraz robiłem ,co mnie interesuje
  • Pomagać sobie i robić biznes przy okazji 
  • Nieważne jak małą mam sferę Biznesu. Wazne zeby za nia nie wychodzić.
  • dużo dawać za darmo gdy promuję produkt
  • Mieć plan b.
  • Nie przekomplikowywac biznesu.
  • niech pracownik czuje się częścią ,jak w domu
  • spojrzeć oczami klienta- jak łatwo dokonać zakupu, jak działa konkurencja, jakie myśli się pojawiają na widok produktu
  • Biznes najpierw myśleć o tym żeby dać wartość'
  • Biznes: mieć zapamietyealny produkt, zrobić nagranie promujące bo super działa 
  • wyróżnić się
  • dawać to samo odczucie za każdym zakupem
  • notowac wszystkie wydatki biznesowe
  • zachęcać do mówienia o problemach i pomagać (gdy nie mam ważniejszej roboty)
  • pokazywać, że praca ma sens
  • ma być tylko 1 odpowiedzialny
  • wymagać współpracy
  • wspólnie szukać pomysłów
  • robić takie środowisko w którym przyznanie się do błędu i wskazanie błędu jest doceniane
  • przyjazne środowisko pracy
  • Ciągle rekrutowac w poszukiwaniu najlepszych
  • na bieżąco zbierać długi, 
  • kontrolować ceny na rynku, 
  • nie obniżać ceny dla byle powodu
  •  reklama powinna celować w konkretną grupę
  • przywództwo: integralność,etyka,działanie zamiast słów, pokazywać perspektywy zysków podwładnym, sprawić żeby czuli się ważni, pytać o zdanie, mieć jasny cel i wskazywać go podwładnym, być pozytywnym i wymagać tego od podwładnych
  • Współpraca firm się opłaca 
  • biznes musi rozwijać się razem ze mną, a nie pozostawać na stałym poziomie
  • Ciągle szukać nowych obszarów rozwoju nawet jak się powodzi. 
  • Nie chodzi o pomysł tylko o konsekwencję, Z drugiej strony trzeba reagować i zmieniać strategie w zadaniach operacyjnych.
  • Próbować 
  • Słuchać na co ludzie narzekają i w ten sposób się inspirować
  • rozwiązywać swój problem, a przy okazji czyjś
  • jakość ponad cenę => renoma
  • budować relację z klientem
  • nowy pomysł wymaga dużo kapitału- stary nie
  • późno płacić podatki
  • ważna jest przewidywalność działania firmy, ale nie jest głównym celem
  • dać robić ludziom to w czym są dobrzy
  • pytać klientów o opinie
  • pokazać, ze można mi ufać- dać możliwość długiej oceny

  • Motywowanie :
  • Różnorodne zadania    , danie niezależności,  opiniowanie i zainteresowanie, pytanie o zdanie , dawać uprawnienia 



1. KLIENCI

Czy w przyszłym roku chcesz zdobyć nowych
klientów, lub klientów z innego segmentu?
Jeśli tak, to jacy to mają być Klienci?
Jaką masz dla nich ofertę?
Z kim będziesz musiał o nich konkurować?
Kto może Ci pomóc w zdobyciu tych Klientów?
Gdzie Ci klienci już kupują?
Jak się będziesz z nimi komunikował?
Za pomocą jakich mediów / platform do nich dotrzesz?
Jakie produkty będą na froncie?
Jakie produkty będą na tzw. backendzie?
2. ZESPÓŁ
Czy chcesz zacząć budować lub rozwinąć swój zespół?
Jakich konkretnie ludzi potrzebujesz?
Jaki muszą mieć charakter? Jaką postawę? Jakie kompetencje, kwalifikacje i umiejętności?
Mają pracować zdalnie czy stacjonarnie?
Chcesz ich zatrudniać, czy mają mieć swoje firmy?
Jak będziesz nimi zarządzał?
Kogo potrzebujesz w pierwszej kolejności?
Jakie przeszkody stoją na drodze do zbudowania zespołu?
Jak możesz wyeliminować te przeszkody?
3. PRODUKTY / USŁUGI
Czy dodasz nowe produkty lub usługi?
Jakie konkretnie?
Na czym chcesz się skupić?
W jakiej kolejności wprowadzisz je na rynek?
Jaka będzie strategia wprowadzenia ich na rynek?
W jakiej cenie będą?
Co możesz zrobić, żeby zaoferować je w wyższej cenie niż konkurencja?
A co z obecnymi produktami lub usługami?
W jaki sposób Klienci skorzystają na Twoich produktach / usługach?
Jaki problem pomagasz im rozwiązać?
Jaki jest Twój plan działań na 2018?
Co musisz zrobić najpierw?
4. MARKETING
Jak się teraz promujesz?
Który sposób promocji ściąga Ci najwięcej ludzi?
Jakich działać nie robiłeś, a powinieneś?
Z czego można zrezygnować, bo zajmuje to czas, a efekty są mizerne?
Jak zamierzasz dotrzeć ze swoją ofertą do Klientów?
Jakie potencjalne kierunki działań przychodzą Ci na myśl?
Znajdź przynajmniej 5 rozwiązań: co jeszcze możesz zrobić?
I co jeszcze?
I jeszcze trzy pomysły! (Brawo!)
Skąd mogą dowiedzieć się o Tobie na tyle dużo, żeby chcieli Cię wynająć / kupować Twoje produkty?
Co powiesz potencjalnym Klientom, żeby zostali Klientami?
5. MODEL BIZNESOWY
Jakie są słabe punkty Twojego modelu biznesowego?
Jak możesz wyskalować swój biznes?
Co się musi wydarzyć, żeby Twoja firma zarabiała 24/7?
Na jakiej jednej rzeczy powinieneś się skupić, żeby wprowadzić organizację na wyższy poziom?
Kto mógłby Ci pomóc?
6. FINANSE
Jak wyglądają Twoje zyski w porównaniu do poprzedniego roku?
Jakie działania przyniosły do Twojej firmy najwięcej pieniędzy?
Co musi się stać, żeby skupić się tylko na najbardziej profitowych działaniach?
Jakie ponosisz zbędne koszty? Z czego możesz zrezygnować?
Jaki chcesz osiągnąć wynik w pierwszym kwartale 2018?
Jaki jest plan minimum? Jaki jest plan optymalny? Jaki jest plan idealny? ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz