Nauka
pomysły:
- można wykorzystać
syntezator mowy
egzamin:
- Nie mogę przypomnieć
sobie informacji
to przywołaj
w wyobraźni okoliczności, w których się uczyłeś
zasady
ogólne:
- do przodu ile się da jeśli
chodzi o homework żeby mieć czas w razie nagłych wypadków i wypadów
- a 1h every day nauki 1 przedmiotu bo
systematyczność się kalkuluje i jest oszczędnością czasu
- nie kończyć nauki danego dnia -
żeby lepiej pamiętać (jak w serialach) lol - w sumie spoko bo to daje
takie uczucie, nieolewania
- Nauka: zawsze powtarzać
na głos. Podsumowywac każdy rozdział.
- W kijowych przedmiotach do
nauki doszukiwać sie przydatnych aspektów a reszty uczyć sie jak najmniej
trzeba.
- Ciągle wietrzyc pokój żeby było
chłodno.
- Nie uczyć się w zbyt wygodnym
miejscu.
- Usunąć z pokoju obiekty
przyciągające uwagę.
- łączyć z tym co wiem i
pokazać Sobie Ze przydatne.
- Lepiej kilka dni niż na
raz
- nauka przed snem na dobre
zaśnięcie i dobre zapamiętanie
- od ogółu do szczegółu
- na bieżąco uczyć się tylko tego
co się przyda, bo inaczej to strata czasu, na utrwalanie pierdół
- pamiętać o korzyściach, bo
nauka bez widzenia korzyści to strata czasu
- nie uczyć się 2 przedmiotów
tego samego dnia, żeby się nie pomieszało ( powtarzać można)
- nagrywać się jak czytam notatki
początek:
- zaczynać od przejrzenia
materiału- żeby zobaczyć so łatwe i mniej uwagi temu poświęcić
- Można nagrać się jak czytam a
potem odsłuchujać kodować to w pałacu pamieci. - Gdy mi zależy na każdej
chwili do nauki.
- notatki podkreslac
pomarańczowym i dopiero po 2. czytaniu /wstepnej nauce
- na siedzaco zeby byl podobny
stan jak na egzaminie
- nic nie ma mi przeszkadzać, ma
być czysto
- najpierw wszystko przygotować,
żeby potem móc się uczyć bez szukania itp
powtórki:
- ważne rzeczy powtarzać
wielokrotnie- 2 dni, tydzień, miesiąc, pół roku, rok po nauczeniu
- dzielić naukę na małe części i
powtarzać tylko np 3 ostatnie, i przy nauce kolejnego - też tylko 3
ostatnie- zeby unikać powtarzania początku wiele razy, bo i tak się go
najlepiej pamięta
- warto nie zapamiętywać na 100%
etapami tylko całość na mały % i znowu i znowu aż do 100% żeby nie
powtarzać początku wiele razy
- 3. i kolejne powtórki- tylko to
czego kiedyś nie mogłem sobie przypomnieć- ofc przy odświeżaniu wiedzy np
po miesiącu to już trzeba wszystko po kolei
- czytać wszystko jak leci, a nie
wyrywkowo
książki
- nic nie zaznaczać w książce-
wszystko wynotowywać poza nią- chyba, że będę miał z tej książki egzamin,
to bazgrać
- z ksiazki poznawanie nowego
tematu - czytam normalnie ale jak wazny fragment to zaraz po przeczytaniu
sobie opowiadam co wyczytalem
- muzyka
nadająca tempo, pomijanie słów można spróbować np na końcu wiersza,
- ze wskaznikiem ,3 punkty
zaczepienia na wiersz
- raczej nie wracać do
przeczytanych wierszy
- trudne książki czytać tak: 1.
raz podkreślając ważne 2. raz zapamiętując 3. powtarzając
- nie spieszyć się w czytaniu
trudnych książek
- nie mówić , mało
poruszać okiem-więcej obejmować
- jak się chce zapamiętać w miarę
dużo, ale nie notować to trzeba sobie dokładnie wszystko wyobrażać
metody:
spróbowałem pałaców pamięci kilka razy i jeśli się ich
nie przypomni kilka razy, z czego ostatnie powtórzenie to ze 3 miesiące po
zaliczeniu powinno być, to lipa i nie ma magii. I tak się zapomina.
Działa to tak, że pamięta się symbole które się
stworzyło, ale zapomina się ich znaczenia.
Także jeśli chce się pamiętać na całe życie to lepiej
normalnie: trochę skojarzeń, logiczna kolejność nauki, mechanizm
przeczytać-odtworzyć z pamięci
Ale jak jest bardzo dużo rzeczy do wykucia na raz i
nie chce się ich pamiętać, to trudno wykuć ogromną ilość- wtedy przydają się
pałace pamięci jako sposób na naukę, kiedy już się wszystko zaczyna mieszać w
głowie.
- W pałacach pamięci tylko
pojedyncze skojarzenia na każda rzecz i to jakieś bardzo łatwe a nie
niebezpośrednie
- pojęcia opowiadac sobie jak
dziecku, zeby sprawdzic czy sie w pelni rozumie
- odpytywanie i przypominanie,a
nie wielokrotne czytanie
- mapy mysli gdy nie ma co
zrobić, tylko kuć, albo gdy się robi notatki na nowo
- stosować symbole logiczne
- Łączyć segmenty informacji w
całość a nie jak na bhpe żeby łatwiej było odtworzyć.
- uczyć się z kontekstem- lepiej
się zapamięta, np jak jakieś słowo/ skrót podobne do angola to sobie
sprawdzić, albo zdjęcia jakichś procesów też zobaczyć sobie
- wiązać nowe informacje ze
starymi
- akronimy
- przeczenie- czerwona linia
- albo metoda łańcuchowa, albo
zmiana miejsca- nie ma, że tak sobie dorzucę, bo potem trudno zapamiętać
- uczyc sie slowek z kontekstem-
notowac kontekst i wymowe, uczyc sie slow ktorych sie nie zna z polskiego
na ang
- listy: szukać: cecha wspólna
elementów między przedziałami, dodatkowy element opisujący ciąg
podobieństw
- pałace pamięci w ang warto
dzielić na kategorie części mowy/ tematyczne
- przemówień i luźnych informacji
nie uczyć się na pamięć, tylko samych słów kluczowych
- dokładnie czytać notatki
podczas nauki, a nie pobieżnie, żeby nie mylić drobnostek- jak już
powtarzam to dokładnie
- pałac pamięci dzielić na sekcje
np po 7
- nie zapamietywac cyfr
oczywistych jak 19 z daty 1998
- /schematy/
duze litery/napisy na obiektach,mowic na glos/erotyka/znikanie/latanie/absurd/rytm/groza - kolory/rymy/piosenki
- ciekawosc/porownania/gesty/ruchome
obrazy/
- zapamiętywać słowa kluczowe z
definicji
- najwazniejsze pierwsze
skojarzenia- mozna czasem laczyc 2 slowa ale walic odmiane wyjatki itp
wazne tylko zeby mniej wiecej sie zgadzalo
- jeśli kolejność gra rolę wazne
zeby w łańcuchowej robić tak,żeby kolejność nie była
wieloznaczna (w sytuacjach typu akcja, cecha)
- warto ogladac obrazki danych
slowek
- porządek
- synestezja
- kontrast z tłem
- pozytywne
- pobudzajace wyobraznie
- pełne fantazji
- wykorzystujace czary
- dynamiczne
- oryginalne
- interesujace
- dziwne
- niesamowite
- przejaskrawione
- kolorowe
- głupie
- absurdalne
- smieszne
- emocjonalne
- szukajace podobienstw
- szczegółowe
- zmieniajace wielkosci
- nadajace cechy ludzkie
przedmiotom
- wykonywane w wyobrazni
- wzroku
- ? słuchu
- ? węchu
- ? smaku
- ? dotyku i
- ? aparatu kinestycznego (dzięki
któremu masz świadomość położenia i ruchu swojego ciała w przestrzeni.
- "ja" w akcji
- 1. zderzysz ze sobą
- 2. skleisz ze sobą
- 3. postawisz jedno na drugim
- 4. umieścisz jedno pod drugim
- 5. wstawisz jedno w środek
drugiego
- 6. zamienisz jedno na drugie
- 7. umieścisz w innych
sytuacjach
- 8. spleciesz ze sobą
- 9. zawiniesz jedno w drugie
- 10. sprawisz, aby mówiły
- 11. sprawisz, aby tańczyły
- 12. sprawisz, aby wzajemnie
wymieniły się kolorem, zapachem, akcją.
- 0=sniezka, 1=swieca miecz,
2=łabędź, 3=dupa, 4=krzeslo, 5=hak dzwig, 6= wiśnia , 7= kosa,8=balwan,9=balon,10=rycerz
Tych poniżej nie próbowałem
- wzory:
- zamienić znaki na przedmioty,
zwierzęta, ludzi
- + krzyż; [ ] nawis (skalny); P
pisk;
- cosec kłosek - mina; S sum;
- kąt kot const konstabl x zrazy;
- różniczka różyczka; sin synuś ,
kamyk [koma]
- : cielę; = tory; cos kos
- a Alf Ö pierwiosnek; » fala;
- tg tango z nosem b betka
(grzyb) ( ) zawias
- g guma różniczka różyczka x IXI
(proszek)
- ? robaczek sec sak (sieć na
ryby) ! siłownia;
- ctg kot tańczy tango z nosem
- SYMBOL WYJAŚNIENIE PROPOZYCJA
OBRAZU WŁASNY OBRAZ
- + Plus, karetka Krzyż na
karetce
- – Minus, mina Negatywna mina,
nóż do cięcia
- × Razy, zrazy Zjadam soczyste
zrazy
- ÷ Dzielę, cielę Kroję małe
cielę
- Ułamek, łamać Łamać gałąź
- Pierwiosnek Zrywam pierwiosnek
- POTĘGA 24=16 Potęga, potężny
- Potęga królewska pomnaża
- dobra
- ± Plus i minus
- Tak i nie (plus, że nie jadę
- karetką)
- () Nawias, zawias
- Zawias w drzwiach typu Bonanza
- (zamykają lub otwierają się)
- [] Nawias, kolumna Między
kolumną
- ?(CAŁKA) Robaczek, wąż Całkiem
ohydna dżdżownica
- ? Suma, sumo Suma w kościele,
walka sumo
- LOGARYTM Noga-rytm Wybijamy
rytm nogą
- = Równa, tory Wjazd na tory
- =/ Szlaban na torach
- Stoję przed zamkniętym
- szlabanem
- > Wejście pod górę Ciężko
się wchodzi
- < Spadanie w dół Spadamy na
dół
- ? Dwa węże Wąż poruszający się
po pustyni
- ! Ciąg, kij do gry Kij do
bejsbola
- ? Pi, piszczeć, pit Podatek pit
- KĄT Kąt rogu mieszkania Stanąć
w kącie mieszkania
- SIN siny Sinieje ktoś z zimna
- COS Kosić coś Kosimy zboże kosą
- TG Tango Tańczymy tango
- CTG Kota gnie Kota gnie duża
gałąź
- , Przecinek, przerwa Dzwonek na
przerwę
- ? ALFa Romeo Widzę piękne Alfa
Romeo
- ß BE…, coś jest be… BEEE, ale niedobre
- ? Gama, guma Guma
- ? Delta
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz