wtorek, 14 sierpnia 2018

Moje Notatki: emocje: lenistwo, gniew, smutek, strach

Moje Notatki: emocje: lenistwo, gniew, smutek,strach

4.1 emocje

Zawsze odreagować na winowajcy lub poprzez sport,a nie na kimś innym

Zawsze wyrażać emocje
  • decyduj o czym myślisz i jak się czujesz- ja jestem odpowiedzialny za to jak się czuję i ja nadaję moc danym rzeczom a innym nie muszę jej nadawać
  • przecież zaraz znowu będzie ok, więc po co teraz czuć się źle
  • znać swoje triggery
Świat jest taki niewyobrażalny więc nie ograniczać odczuć do negatywnych emocji 
Am I thinking that this is permanent? (‘It will never get better’)
Am I feeling this is pervasive? (‘It is changing everything’)
  • Am I giving up my power? (‘There is nothing I can do’)
·                    Instead of acting on your feelings, use them as information
·                    Don't take feelings personally.
·                    To ja sam powoduje wszystkie moje emocje.
  • Just because your child is expressing anger at you doesn't mean her anger has anything to do with you. Just because you're mad at your partner doesn't mean your partner is wrong. Nobody has to be wrong.
·                    Notice that feelings come and go.
  • The fact that you're feeling something doesn't mean you'll be feeling it tomorrow. Don't get attached. You aren't "mad" or "sad" -- you're feeling "mad" or "sad." You are so much greater than your emotions, no matter how powerful they feel at the moment. You really can just notice them and let them go.
  • świadomie myśleć o tym co robię z moim ciałem, bo ciało stan ciała wpływa na umysł- tak jak z uśmiechem i radością
  • Reakcje emocjonalne to kwestia nawyku 
  • #3) Question your own opinions
  • opóźnić reakcję
  • oddychać, rozluźnić się
  • można spisać obiekcje na kartkę i ją wyrzucić
  • "moment, co ja odczuwam i co to znaczy" jak czuję się źle- szczególnie gniew i stres - dopiero potem działać- trzeba taki nawyk zrobić
  • nie oszukiwać się
  • Gdy Zwalczam na siłę to odpychac ale potem wraca silniejsza 
  • nie uzależniać samopoczucia od innych i tego, czy się zmienią
  • odpychanie emocji nadaje im siłę
  • spojrzeć z odległości
  • tolerancja dla negatywnej emocji przyciąga kolejne
  • traktować emocje jak informacje- dlaczego sie pojawila i co powinenem zrobic np sie dobrze przygotowac
  • To kwestia nawyku i wycwiczeniu reakcji, potem będzie łatwiej 
  • Nie skupiać się na problemie tylko na rozwiązaniu
  • Nie być jak huśtawka bo zaraz pojawią się przeciwne emocje i co wtedy?  
  • reakcje tworzą i zwiększają emocje
  • szukanie porównań pomaga się opanować
  • jak się trzęsę to myslę sobie, że z zimna, jak się pocę to myślę sobie, że gorąco, jak mi brak oddechu to, że duszno
  • wyostrzyć wrażliwość na sygnały ciała, żeby usunąć emocje zanim się pojawi (czasem się da)
  • wyładowywać emocje- łatwiej gdy można zacząć od wyładowania
  • a potem argumentować- nie tłumić, ale nie eskalować
  • "moja interpretacja sytuacji x sprawiła że jestem..." zamiast "jestem..."
  • traktować emocje jak informacje o tym co się ze mną dzieje- zaciekawić się tym, skorzystać z informacji
  • jak na sytuacje nie ma wpływu to się śmiać/ ignorować











4.2 leń

takie było moje wielkie antyleniowe podejście:
  • Po pierwsze: nasyciłem się dystrakcjami ,aż mi się znudziły
  • Po drugie: bardzo zablokowalem dostęp do dystrakcji poprzez wyjazd z domu
  • Po Trzecie: poszukałem celu
  • Poza czwarte :Wizualizacja często, planowanie konkretów na przyszłość,  wiara w to, wielkie potrzeby



  • spojrzeć z perspektywy przyszłości na to lenistwo: będę chciał być tu gdzie będę jeśli teraz zrobię to co trzeba
  • Nigdy się nie czuję dobrze po tym jak nie działam - tylko kwestia czasu aż mi będzie smutno. Pierwszego Często jest ok ale potem nie.
  • Zaczynam grać gdy jestem szczęśliwy prokrastynujac, potem myślę że gry tez daja szczęście ale po pierwszym dniu jeszcze ok ale potem źle, zawsze.
  • Przeplatac z przyjemnym rozwojem jako nagrodę,  pomyśleć jak mnie wszyscy beda Chwalić,  milo umieć i więcej rozumiec,  uczę się nie aby unikać konsekwencji,  uczyć się na długo przed bo wcale się nie zapomina jak soe uczyć trochę Codziennie i powtarza tylko jak się massuje to się zapomina,  moje otoczenie nic ni osiągnie
  • Spróbować robić wszystko nowe dziecięcymi krokami
  • Wielu ma depresję w wieku 30 lat bo nie wykorzystało szans 
  • Wszystko czrgo mi trzeba w tej chwili do szczescia to...
  • żeby sie dobre czuć ze sobą
  • To że w sumie nie mam wewnętrznych konfliktów też daje dużo szczęścia
  • To ze teraz wyjdę z komfortu przyda mi sie później nawet do mojego Basic planu
  • Jak w przeszłości wiele razy stwierdziłem ze trzeba unikac gier itp to chyba nie muszę teraz decydować ze inaczej bo nic sie od wtedy ni zmieniło
  • Nie bać soe porażek - szukać ich
  •  
  • Wyobrazić ze dystrakcje nie istnieją
  •  
  • Nie dawać sobie wyboru między gry itp a coś nowego tylko gry a research gdy nie czuję soe na silach tego dnia
  • teraz mam tłuste lata i muszę je wykorzystać na rozwój, bo potem nie wiadomo co będzie, a na pewno będą jakieś nowe problemy- ludzie mówią, że późniejsze życie jest gorsze więc jest do czego się przygotowywać
  • sila woli daje wolnosc w dlugim terminie
  • wierzyc ze cokolwiek dobrego robie jest to wazne
  • gry nie dają mi największej przyjemności, bo działanie ją daje 
  • nigdy nie ma dobrego momentu na zmianę - trzeba się zmusić
  • bo po 5 sekundach się racjonalizuje czemu czegoś nie robić
  • myśleć, że to łatwe to mniej siły woli zużyję
  • jak coś mi się raz znudziło to dowód że to słabe.a  wszystko sie nudzi czyli wniosek to trzeba probowac ciagle nowego i sie rozwijac
  • umysł nie jest najważnjszy jeśli zmusza mnie do robienia lub myśenia o tym czego nie chcę
  • jak mozna se samemu szkodzic
  • nie wstyd ci, że się boisz życia i dlatego grasz?
  • gry itp to wcale nie sprawiają że korzystam z życia wręcz przeciwnie je przeżywam w transie
  • Jednorazowe lenistwo się snowballuje. 
  • Udowodnić sobie że potrafię się sprężyc.
  • po prostu kiedykolwiek mogę świadomie zdecydować o tym czy się będę lenił to pokazać siłę i wybrać to co dobre
  • dawać przykład
  • duża część przyjemności z lenistwa to samo wybranie go, a potem już tylko gorzej
  •  zrobić to z alternatywą do działania: pokazać bezcelowosc, trudna sytacje, powtarzalność, ze skończyłem już pewien etap w tym, ze nie daje to szczęścia, ze jest nie fair, ze wiąże się z czymś czego nie lubię.
  • Trzymać się z dala od  negatywnych bodźców
Chce mieć do siebie szacunek wiec nie będę robił glupich rzeczy 
  • pomyśleć, że 1 zadziałam a potem łatwiej będzie mi przemóc lenia
  • jeśli nie mam czasu zrobić coś dobrze, to tym bardziej nie mam czasu tego powtarzać
  • pomyśleć, że marnowani czasu powoli mnie zabija - bo tak jest
  • Spróbować Pomyśleć że jestem już stary i żałuję 
  • To złe podejście: byle nie robić czegoś pożytecznego
  •  Traktować życie jak przygodę/ czuć sie jak jak dziecko poznające świat dziewiace się. Ale też jak grę a w grach ekscytujące jest tylko to ze gra to przygoda ale oparta na pewnych fair i przewidywalnych schematach że nie jest zbyt niepewna( statystyki, przedmioty) ale wystarczająco niepewna że ciekawa. Zaciekawić się życiem jak grą.
  • balans w życiu to syf
  • W każdej chwili dokonujesz wyboru, czy podążać własną, prawdziwą drogą, czy z niej zboczyć. Nie ma neutralnych czynów. Nawet najdrobniejszy gest ma kierunek; przybliża cię do twojej drogi lub od niej oddała, bez względu na to, czy zdajesz sobie z tego sprawę.
  • pomyśleć, że to wszystko konieczne np bo dzięki temu bd mógł odmienić czyjeś życie albo że niepewna przyszłość i trzeba zapasy.
  • jak racjonalizuję sobie, że nie chcę zmarnować jakiegoś szkodliwego (np gry ) zasobu to pomyśleć, że ten zasób mi marnuje życie
  • Co teraz zrobiłby aktor filmu  o mnie?
  •  
  • Motywacja: pokonasz trudność a zapobiegniesz wielu innym
  • być szczęśliwym i obecnym w każdej chwili
  •  
  • Da się ogromnie zredukować dawne nawyki więc potem jest już bardzo łatwo.
  • wyobrazic sobie ze to moja ostatnia praca lol
  •  
  • robić co na prawdę chcę
  •  
  • a może jestem aktorem w życiu?
  •  
  • można mieć takie wielkie ambicje, że moje to się chowają; wielu je realizuje; wielu myśli poważnie o ambicjach także nie sugerować się środowiskiem
  • tak jak w grach jest ograniczony obszar ,więc cel zdaje się być znaczący- tak w życiu ograniczyć się do chwili obecnej i mały projekt też stanie się duży
  •  
  • co bym powiedział jakby ktoś zapytał jak się czuję i co mogę z tym zrobić
  • jak coś nie daje mi szczęścia to syf
  • Kiedy myślisz o poddaniu się, zastanów się, dlaczego nie poddałeś się do tej pory
  • czy tego naprawde potrzebuje-  jesli nie potrzebne do zycia to niech to daje mi szczescie
  • Wychodzenie ze strefy komfortu może być ekscytujące. 
  • odpoczynek od tego co dobre to bezsens- jak to co daje szczęście,relacje
  •  Za kilkanaście lat będą dużo lepsze rozrywki, ja będę miał lepszą wiedzę które są dobre, więc anyway teraz się nie opłaca rozrywac nawet jak mało osiągnę.
  •  
  • Taki zwierzęcy nawyk żeby się nie rozwijać bo tak bezpieczniej.
  •  
  •  
  • Być osoba która chciałbyś spotkać?
  • Działać na 100 żeby potem nie było że mogłem lepiej.
  • Każda chwila daje efekt.
  • rozwinąć się i z wyższego punktu zadecydować co dalej
  • jestem już martwy+ chęć bycia lepszym od innych i od siebie + strach przed śmiercią+ mam trochę do stracenia+ życie to wszystko co mam >>> żyć w pełni
  • Waiting to develop courage is just another form of procrastination.
  •  
  •  The most successful people take action while they’re afraid!  
  • zachwycić samego siebie
  • If you don’t have time to do it right, when will you have time to do it over 
  • dzisiejsze przeszkody też nie będą miały za jakiś czas znaczenia
  • Zobaczyć krótkoterminowy i długoterminowy efekt. 
  • Dawać sobie wybór pomiędzy tym a nudą 
  • Codzienna rywalizacja z ludzkościa 
  • wizja końca, szczęście z wyników i każdej chwili+ nawyki
  • jak się przyzwyczaję do pracy to nawet mi się nie będzie chciało lenić
  • Jak juz osiągnę co chce to wtedy zdecyduje co chce robić w wolnym czasie bo teraz nie mam najlepszej wiedzy. 
  • W przyszłości będę miał efektywniejsze formy lenistwa
  • Energia generuje energię, a stagnacja stagnacje
  • Ukazać pilnosc
  •  Często pogadać z kimś/ zobaczyć kogoś kto zapierdala.
  • Mogę zagwarantować sobie że opłaca się rozwijać- zawsze będzie do przodu
  •  To tylko moje stare ego chce przetrwać dlatego oglądam filmy i gram
  • Trzeba skończyć Przecież relacje w realu lepsze niż w wowie itp. Zyski też.
  • motywacja "od" – strach przed pogorszeniem sytuacji itp.
  • Rozdzielić koncepcyjnie  wowa z nauka a powiązać z rozwojem. 
  • Powiązać granie z głupotą, nieśmiałościa, przypałem, nieumiejętnością spędzania czasu z Rodziną, spaniem pół dnia bo się nie chce żyć, oglądaniem gówna na yt, filmów co nic nie dają ( jak gram lub oglądam filmy co nic nie dają to tak jakbym w tym samym czasie robił te inne). 
  • Każdą sytuację można postrzegać jako część procesu na którego końcu jest cel a to tak jakby już się robiło np ostatnią część procesu albo już miało cel. 
  • Jak ogarnę się w realu to nie będę miał powodu grać bo te gry to tylko frustracja i chcę bycia koxem.
  • jestem wolnym czlowiekiem i powinienem byc wolny, wiec sie nie bede zniewalal glupimi nawykami i uzaleznieniami
  • walić przeciętność
  • prokrastynacja jest jak kredyt
  • działanie daje poczucie wartości i szczęście
  • być szczęśliwym i działać jeszcze mocniej na przekór innym
  • gdy zadanie gorsze od pozostałych - nie traktować go odrębnie, zamiast tego podczas działania myśleć, że realizuje się wszystkie zadania jakie mam do zrobienia jednocześnie (bo inaczej miałbym tendencję do odsuwania tego gorszego zadania w czasie, a wraz z nim też innych)
  • Nie dość że osiągnę cel to jeszcze w procesie realizacji stanę się kimś wartościowym. 
  • Każda sekunda a nie minuta się liczy - dla śmiertelnika nawet sekunda to wieczność
  • Jeśli nie potrafisz wykorzystać minuty, to zmarnujesz i godzinę, i cały dzień, i całe życie!
  • Dla ćwiczenia koncentracji 
  • działać tak co by się nie miotać, gdy kiedyś będę umierał
  • tyle na świecie biedaków bez perspektyw- ja mam możliwość rozwoju i muszę ją wykorzystać
  • robię to dla siebie, a nie dla hajsu, czy sławy
  •  to nasze wybory ukazują, kim naprawdę jesteśmy, o wiele bardziej, niż nasze zdolności.
  • Dla bliskich 
  • Plan żebyzałożyć funda który by albo pomnażał hajs a potem za wiele wieków na dobroczynność przekazał
  • Robić to tak żeby sam proces był przyjemny 
  • walczy się nie po to by się poddać
  • życie ukarze mnie za niedziałanie
  • Być cudem i tryskac energią 
  • To jest ten moment 
  • działać, żeby poznać siebie
  • jak postępujesz takim się stajesz
  • Pokaż siłę ( też w pokonywaniu złych nawyków) 
  • Pamiętać że to prawdziwy sprawdzian mojej dyscypliny, trudniejszy niż gdy mam dobry humor 
  • pomyśleć, że tym lepiej będę się czuł potem, jeśli teraz sobie odmówię
  • pomyśleć, że zaraz ktoś mnie pogoni
  • wyobrazić sobie, że za tydzień mam ważne spotkanie
  • To życie to wszystko co mam,  więc trzeba działać. 
  • Zycie jest skończone żeby brać się do roboty,  bo nie ma wieczności na działanie. 
  • Zdać się na decyzje podjęte z dystansu. 
  • przejrzeć osiągnięcia
  • skoro żyję, to powinienem działać
  • lenistwo to instynkt
  • przyjemność rzadko daje szczęście- musiałaby trwać ciągle- a szczęście może być bez przyjemności
  • na starość każdy się pyta po co żył i co osiągnął
  • za godzinę samolot do raju
  • dzialaj jakbys jutro mial umrzec
  • nie marnować życia
  • lubię siebię
  • jakbym cos dostal za darmo to bym nie szanowal
  • pamietac ze zmiana zawsze wiaze sie ze spadkiem efektywnosci
  • koxy też miały dużo porażek
  • nie myśleć o niby lepszych alternatywach, bo przecież już o tym długo myślałem, na etapie decydowania (chyba, że coś się zmieniło to przeanalizować)
  • kto boi się porażki ten już przegrał
  • nie ma drugiej szansy
  • przecież to nie takie złe
  • nie ma nic za darmo
  • to szansa się wykazać
  • patrzeć na to ile już zrobiłem,a nie ile jeszcze zostało
  • działanie będzie świadczyć o tym kim jestem
  • miło się realizować
  • każdy może być koxem- wielu jest przeciętnie inteligentnych, z przeciętnych rodzin
  • nie chodzi o bogactwo tylko o samorealizacje
  • nie być przeciętnym
  • pomyśleć, że żyje się też za kogoś bliskiego kto umarł, albo powstańców, żołnierzy itp
  • lenię się gdy zapominam kim jestem
  • przecież mam umiejętności
  • problemy nie są na zawsze
  • wyróżnić się z tłumu
  • nazwać lenia po imieniu
  • inni tez to zrobili a mieli ciezej
  • świat idzie do przodu, a ja będę... się cofał?
  • albo ja kontroluje siebie, albo inni kontrolują mnie
  • najgorzej zacząć dzień, potem już snowball aż do końca- działanie daje momentum
  • bez sensu czekać na najlepsze warunki
  • niechęć do zmiany to instynkt
  • to jak z socjalizmem: nie można pozwolić na ani jedno odstępstwo, gdyż za nim przyjdą kolejne. To jedno odstępstwo to jak stwierdzenie, że dobrze jest, gdy lenistwo wygrywa
  • nie po to tyle robiłem ten system,żeby teraz go nie używać
  • jeśli mam siłę robić syf to mam też siłę robić mniej wymagające ambitne zadania
  • decyzja już zapadła gdy patrzyłem na sprawę z dystansu- wtedy miałem lepszy widok
  • to się opłaca
  • wzbudzić odrazę do strefy komfortu
  • liczyć uciekający czas
  • jestem chargerem
  • łatwo powiedzieć, że trudno
  • nie iść na łatwiznę
  • jak to zrobię to się lepiej poczuję
  • staję się tym kim chcę!
  • spoko taka wiara: równie prawdopodobna jak każda inna: po śmierci będę miał tyle ile dałem z siebie za życia
  • get rdy for future
  • produktywność daje radość- nawet jak ktoś jest leniem na co dzień
  • chociaż 10 minut
  • na starość mniej żaluje się porażek, niż utraconych szans
  • wzbudzić odrazę do biedy, przeciętności i zastoju
  • kto nie działa ten się w głębi boi porażki, albo więcej mu nie trzeba
  • obudzić ciekawość
  • przypomnij sobie gdy byłeś naprawdę w coś zaanagażowany ( coś przyjemnego i trudnego) i pomyśl ze chociaż połowę tego byś przeznaczył na rozwój 
  • nie zmuszać się, tylko się przekonać
  • 4 lata napieprzać, ile się da, żeby zobaczyć ile mogłem zrobić przez te 4 minione
  • "a wczoraj to mi się chciało..."
  • uśmiechnąć się
  • leń musiał kiedyś nadejść, a ja jestem gotowy, żeby go pokonać
  • już milion razy doszedłem do wniosku, że warto działać, to czemu teraz nie warto
  • challenge me! i love a challenge!
  • żeby móc opowiedzieć o sukcesach
  • zdziwić się życiem
  • pomyśleć o wartościach
  • potrafię zrobić więcej niż moje otoczenie, więc to zrobię
  • najtrudniejszy 1. krok, potem z górki
  • wyobrazić sobie, że 1. raz coś widzę- jeśli pierdoła
  • Ma boleć - nie ma szczęścia bez bólu
  • być wzorem , chodzącym wyrzutem sumienia dla innych- to im pomoże
  • to okazja wziąć los w swoje ręce
  • moje życie ma znaczenie i to nieskończone
  • szybko pomyśleć o efekcie lenistwa
  • trzeba zasłużyć sobie na sen
  • poczuć się jakbym już to zrobił
  • i tak to kiedyś zrobię, to po co zwlekać
  • odpalić jakiś nawyk, żeby wzbudzić jakieś działanie- potem łatwiej wziąć się za to co trzeba
  • jestem kompetentny i odpowiedzialny
  • wyznaczyć termin i nagrodę
  • myśleć sobie, że zawsze, aż do tej chwili wszystko robiłem na 100%
  • Przypomnieć sobie po co to robię w krótkim terminie 
  • nagroda
  • 3..2..1..
  •  
od biedy 
    1. można się pobawić w RPG 
    2. znaleźć sobie wroga i rywalizować
    3. by nie było jak teraz jest- wyolbrzymić teraźniejsze braki
    4. Dać sobie kilka podejść na rozpęd, zliczyć podejścia i się nie poddawać jak przerywam pracę. 
    5. nie muszę czuć się dobrze z pracą 





4.3 gniew
  • Knots in your stomachClenching your hands or jawFeeling clammy or flushedBreathing fasterHeadachesPacing or needing to walk around"Seeing red"Having trouble concentratingPounding heartTensing your shoulders
Jak mam chęć narzekać to zmienić tą siłę na kreatywność.
  • Zużyć energię 
zakładać dobre intencje, brać odpowiedzialność ,nie generalizować, nie patrzyć w przeszłość, wybaczać( bo niewybaczenie nic nie daje a przeszkadza)
  • opóźnić reakcję- policzyć od 10 w dół
  • same minusy
  • zamienić energię na pracę
  • oddech
  • pisać co czuję -jak leci 
  • gniew w stanowczość
  • kto się zdenerwuje ten traci w dyskusji
  • warto przerwać i ochłonąć, a potem pogadać
  • pobiegać itp
  • Nienawiść jest siłą przyciągającą, tak jak miłość.
  • wyostrzyć wrażliwość na sygnały ciała, żeby usunąć gniew i stres zanim się pojawi (czasem się da)
  • katharsis i wyżycie się nie działa
  • wdzięczność pomaga




4.4 smutek
nie jestem swoim przygnębieniem, tylko jest ono we mnie- i to tylko w tej chwili
  • uśmiech rozwesela
  • Wdzięczność 
  • "Opportunity often comes in disguised in the form of misfortune, or temporary defeat "
  • też mi problem... są o wiele gorsze
  • Trzeba przeżyć żałobę w pełni żeby potem nie wracała - pewnie można szybko ale zawsze trzeba.
  • Zweryfikować oczekiwania 
  • Zmienić środowisko 
  • Regrety: spojrzeć na impact bo pewnie maly,  spojrzeć na to czy w ogóle dało się to zrobić perfekcyjnie czy mogę to sobie wyobrazić perfekcyjnym.
  • zawsze przeszacowuje sie ilosc osob ktora zwrocila uwage na wtope lub sie na niej skupila lub zapamietala
  • Czy przypadkiem przedtem nie myślałem że może się nie udać a teraz żałuję że nie było perfekcyjnie?
  • Jak nie mam porażek to za mało ryzykuje.
  • nikt nie jest, nie musi i nie da rady być idealnym- nie zadowoli każdego
  • może to wyjdzie na dobre
  • Wybaczać sobie wszystko bo inaczej będę Poszukiwać czegoś do poprawy humoru i może być to coś złego. 
  • Przypomnieć sobie coś pozytywnego mającego Związek z tą sytuacją 
  • Przypomnieć sobie ludzi którzy we mnie wierzyli 
  • akceptować to, że czasem zachowam się głupio itp- nie muszę być doskonały
  • never surrender
  • Najlepiej zrobić coś co mnie ciekawi, albo ewentualnie pomóc komuś 
  • przeszłość nie ma już wpływu na teraźniejszość
  • czy przypadkiem nie miałem negatywnych oczekiwania? jeśli tak to mogła być ich wina
  • Negatywne oczekiwania powodują porażkę i odwrotnie 
  • Regrety nic nie dają 
  • pamiętać, że niemożliwe jest osiągnięcie stałej wydajności
  • sukces wymaga porażek: doświadczenie , zapobiegają arogancji, pokazują, że strach przed nimi jest przerośnięty
  • Regrety to prawdziwa porażka. 
  • można mieć 100% efektywności, ale nie 100% wyników
  • mało kto to zapamięta
  • zastanawiać się raczej czy założenia były prawidłowe, niż zakładać, że następnym razem na pewno się nie uda
  • nikt tego nie uwieczni
  • mało kto coś o tym powie
  • prawie nikt i tak się o tym nie dowie
  • eksperymentować z metodami
  • czy to będzie jeszcze miało znaczenie za rok
  • przeszłość nie istnieje
  • jak zmarnowałem trochę czasu, to myśleć, że widocznie miałem ogromną potrzebę i przejść z tym do porządku
  • nie być perfekcjonistą, nigdy nie jest za późno żeby działać; nie musi być perfekcyjnie, wystarczy że z całych sił
  • wybaczyć sobie
  • jestem koxem bo mam potenszial
  • porażki uczą i pomagają się zmienić
  • nie krytykować się
  • zauważyć zalety
  • lubić się bezwarunkowo
  • jeśli smutno przez to co się stało - pomyśleć,że wtedy była to najlepsza decyzja jaką widziałem/ nie miałem wpływu na to co się stało
  • cieszyć się też z małych jak i dalekich od perfekcji sukcesów
  • nieprzejmowac sie opinia ,porazkami;wyciaganie wnioskow, szukanie pozytywnych aspektow," czy za 5 lat będę o tym pamiętał"
  • trochę cierpienia jest potrzebne dla kontrastu ze szczęściem- pogodzić się z nim
  • płacz powoduje wydzielanie korzystnych hormonów
  • wystarczy działać jakby się było szczęśliwym i szybko się takim stanie
  • nie opłaca się być smutnym
  • obowiązek bycia szczęśliwym, żeby nie psuć humoru innym
  • smutek nie pomaga
  • inni mają gorzej, kiedyś było gorzej
  • doceniać wygrane, cieszyć się z nich długo
  • jak nieidealnie to bez znaczenia- wnioski z błędzików, zapomnieć od razu i się cieszyć dalej
  • nigdy nie krytykować się wenętrznie- tylko wnioski
·                    może to obecnie coś, czego tak naprawdę potrzebujesz. Chociaż wcale może na to nie wyglądać. Czasem ciężko zmienić coś w swoim życiu, wstać na nogi jeśli... nie zostaniemy z nich najpierw zwaleni.
·                    teraz bardziej docenię wygrane
·                    Brać odpowiedzialność 
·                    to nie jest łatwe i nigdy nie miało takie być
·                    od biedy dać sobie trochę luzu na jakiś czas









4.5 stres i wątpliwość

  • fear- false evidence appealing real
  • jak sie czegos boje to tym bardziej probowac bo to znak ze to mnie rozwinie
  • nawet jak się nie uda to będzie lepiej niż jest teraz
  • zaakceptować to co czuję, ocenić skalę, pomyśleć dlaczego, pomyśleć że to tylko uczucia a nie stan faktyczny
  • jak mam wyzwanko to mówię sobie,że to okazja do nauki i ćwiczenia cierpliwości.
  • Trzeba odreagować, zużyć energię 
  • strach jest silniejszy niż sam powód
  • rozkladac probelmy na czesci
  • przeanalizować wszystkie możliwe scenariusze
  • walić outcome i koncentrować się na działaniu
  • działanie rozwiewa wątpliwości
  • czego konkretnie się obawiam- analiza
  • co bym zrobił jakbym wiedział, że się uda?
  • działanie mimo wątpliwości coś daje
  • Strach: pogodzić się z brakiem kontroli.
  • im bardziej koncentrujemy sie na reakcji organizmu na nerwy tym bardziej sie denerwujemy
  • Nie bać się zmiany bo wszystko ciągle się zmienia.
  • Strach to tylko wyznacznik tego co robiłem do tej pory.
  • Strach to wynik fałszywych przeslanek ktore wydaja sie prawdziwe
  • a może to ostatnia przeszkoda? może jedna z ostatnich?
  • Breathe deeply for at least two minutes. Focus on your breaths.
  • Stretch different body parts for ten minutes.
  • Listen to something calming and distracting (news, music) unrelated to whatever is stressing you out.
  • Cuddle (with a lover, friend or even a pet – physical touch is comforting.)
  • Detach from the source of stress (excuse yourself from a meeting, take a break from a project, remove yourself from an argument) for a five-minute break.
  • Sniff lavender or geranium essential oil (both lower blood pressure.)
  • Sit in the sun (outside) for five minutes.
  • Paint a picture.
  • Talk to a friend for ten minutes, even if just to hear about his or her life.
  • Spend ten minutes grooming (nails, bath, hair.)
  • Take a nap.
  • List three things you genuinely like about yourself. Read those three things out loud. Do this daily.
  • Stand up straight. Let your hands hang naturally at your sides.
  • Dress in clothes that flatter you.
  • Outline your thoughts/words before you enter an intimidating situation. Being prepared will help you feel more confident. Bring cheat notes if acceptable.
  • Refuse to fidget. Instead, go to a private place (car, restroom) where you can stretch and get out the jitters. Then focus on relaxing.
  • Pay attention to the other person instead of your own insecurity.
  • Repeat a mantra in your head.
  • Take a small risk daily.  Find something that makes you a little nervous, like talking to strangers, and strive to do it one time every day to build your confidence.
  • Ask for compliments from a trusted friend or relative.
  • Chew a piece of gum.
  • Pomyśleć sobie coś pozytywnego związanego z tą sytuacją a najlepiej będącego skutkiem działania mimo stresu 
  • jesli mysle, ze coś mi przeszkodzi, bo taki mam nastrój, to pomyśleć, że z drugiej strony świat mógłby mi też pomóc
  • jeśli się czegoś boję, to żeby przezwyciężyć strach trzeba go nazwać, wyznaczyc granice, jaki wyznacznik spelnienia obaw, przeanalizować skąd się bierzę itd
  • przeczytać listę sukcesów
  • wgl to "bądź uprzejmy mieć wątpliwość", ale nie wątpić w siebie
  • "po co jak i tak się kiedyś zepsuje; życie nie ma sensu; nic nie jest pewne; może akurat będę całe życie napieprzał, a nic z tego nie będzie" - nawet jeśli to i tak się opłaca
  • wystarczy zrobić wszystko co się da i już nie ma się czego obawiać
  • zawsze można zacząć od nowa
  • wiara
  • z większości sytuacji jest wyjście, nawet jeśli na początku wydaje się, że to sytuacja bez wyjścia
  • zawsze na dnie znajduje się lęk- dotrzeć do niego > odpocząć od strachu >zmienić dystans>
  • dostrzegać zalety sytuacji w których jestem
  • działać na 100% i czekać na wynik
  • negatywna autosugestia szkodzi na wynik
  • pomyśleć co najgorszego może się stać i skończyć temat
  • symptomy nadchodzącego:lekkie problemy z oddychaniem, lekkie skurcze mięśni kręgosłupa
  • działanie to wyprostoać wypiąć łopatki, poprawić swój wizerunek we własnych ochach
  • zmienić otoczenie,znaleźć spokojną osobę, wypisać co najgorsze może być, wypisać jak zminimalizować ryzyko
  • nie odpychać tylko przeanalizować, a potem skupić się na tym co można zrobić
  • to nie sytuacja stresuje tylko wyobrażenie o niej- szczególnie przyszła/przeszła
  • zazwyczaj najbardziej stresuje sam lęk/ nasza reakcja/ niemoc, a nie to co może się stać
  • spojrzeć na siebie z dystansu
  • rozluźnić się
  • nie da się pokonać stresu, ale można go bardzo kontrolować
  • śmiałości- przegrywa ten kto nie próbuje
  • co by nie było- bedzie dobrze, bo dam radę
  • nie muszę być najlepszy
  • pewność siebie: pomyśleć, że się coś robiło wiele razy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz